Här: VG+

Betyget. Hur skulle du betygsätta dig själv i ämnet livet? Kan man någonsin få högsta poäng? Alltså, på riktigt? Och om man nu får det, är det då man dör? För vad ska man göra när man inte längre har något att sträva efter, när man inte kan bli bättre? Jag har hört att man lär sig något nytt VARJE dag och om det stämmer, så borde man alltid kunna utvecklas och bli bättre!? Idag har jag lärt mig att om man väntar för länge på något gott kan något dåligt komma före och hela planeringen på det som skulle blitt så bra skiter sig... Ikväll måste jag försöka göra åtminstonde 1 hemuppgift och gå till sängs innan 1-slaget. Det känns tråkigt när något man gjort eller presterat inte visar sig vara så bra som man trott att det var. Tänk att ett betyg, ett omdöme eller en siffra kan sänka en till botten och verkligen få en att tappa gnistan. Att ett betyg som EN person satt på en själv kan betyda så mycket?! Fast vad skulle människan göra om hon aldrig fick en stjärna i kanten eller minsta beröm? Vad skulle hon göra om hon aldrig fick bevisa sina färdigheter som hon tror sig klara bättre än alla andra? Rent ut sagt; Människan skulle aldrig klara av att inte få bevisa sig själv, hon var, kommer och vill alltid sträva efter toppen och den där JÄKLA guldstjärnan! Människan, du får ett VG+!

Kommentarer
Postat av: Annelie- tappat hakan

HELL YEAH! Haha, jag blev helt paff när jag läste det här. Du har inte funderat på hur det skulle vara att få nobel-priset i filosofi?
Ska man våga nominera dig?? haha ;) Om man får nobelpriset, får man MVG då?

Postat av: Annelie-(by the way)

Men alltså, man kan ju höja och sänka ett betyg, så det man ska sträva efter är väl att ha MVG så ofta som möjligt (jag menar livet)

2007-02-08 @ 09:34:33
URL: http://annelielinda.blogg.se/diary
Postat av: Mamsen

Lilla guldstjärna från mig får du MVG i allt och det är då livet börjar, du vet. Puss min lilla filosof.

2007-02-08 @ 11:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback