Något gott?

" Ok, men när är du klar då?" "Nån gång i mars." "Ringer du då?" "Mm, ja" "Bra, ses då?" "M..Byebuj" Råkar man bli sen när man ska träffa Marie, får man räkna med ett "kranky bitch" beteende tillbaka. Fick precis en sjal av pappa och en brosch. Sjalen satte jag på huvudet, bandanas och turbaner är ju det senaste fashionklippet från staterna! Igår gjorde jag, Annelie, Jonna, Liza, Madelein och David klart bakrunderna till pjäsen (eller för dom som vill- MiniMusikalen) Efteråt ville Annelie fira, så vi åkte alla till Hötorget. ledsamt för resten av gänget så skulle jag och David på andra håll. Men jag antar att firandet på Jonnas favoritresturang gick strålande bra och var väldigt trevligt, även utan oss. Konstigt nog har den här veckan gått i racersnabb fart, vart fullproppad med prov, jag har vart krasslig och råkade halka i GlobenCity, men har ÄNDÅ inte brutit ihop!! Kanske äter jag i sömnen lyckopiller? Kanske dricker jag mer vatten än de flesta eller är det så att jag är för dum för att förstå att skolan är SKITJOBBIG? För det ska den ju vara nu? I mina och Annelies diskussioner blir vi ofta förvånade över hur olika vi tänker och tycker jämtemot resten av vår beprövade halvklass. Varför är vi aldrig deprimerade, ledsna eller helt förbannade över allt som händer i skolans, säkerligen, för trånga korridorer? Idag ska jag kanske äta paj. Det får mig att bli glad. Kanske ska resten av alla dessa skoltrötta, huvudvärksfärska, finfilléade eller krankybitchinfluerade också köpa sig en bit hallonpaj? Jag ska nog i alla fall äta en bit med Marie nu, och har jag tur, så försvinner det arga inom henne och byts ut mot det bästa livet har att erbjuda, något gott!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kanske är vi alla så korkade så att vi bara ser det crappiga som finns itsället för att se det fina, som hallonpaj (elelr varför inte äppelpaj med extra vaniljsås)?

Postat av: Julia

Men raraste jag kommer ihåg när du hade lite ångest över att du skulle fylla sjutton. Jag har nämligen aldrig skrattat så mycket.

Förresten så får du bo här om du städar hela lägenheten. :D

2007-02-19 @ 11:25:52
URL: http://juliaska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback