"Förbjudet"

127350-15

Idag var det livat. Alla vi unga små ettor och tvåor skulle få gå runt i skolan en hel dag, bara för att kolla på treornas projektarbeten. Inte hade jag en ANING om på morgonen att det skulle leda till: 1. Att jag själv redovisade ett projektarbete och 2. Att jag faktist medverkade i att komma på en(en eller blev det t.o.m tre?) jävligt bra idéer på arbeten att själv ha i trean! Jag kom så klart försent till incheckningen men det var ju ganska väntat. Vi kollade på filmer och dylikt men efter ett tag så slog det mig! Annelie och jag hade nämligen senast igår pratat om att man borde göra en "improviserad" överraskningsföreställning någonstans, bara sådär! Tänk dig att du sitter och äter i matsalen/ åker tunnelbana, och helt plötsligt, börjar någon sjunga! Fler personen hakar på, bildar kör, dans, teaterföreställning! Nån kanske går fram till DIG och sjunger en serenad? Igår var det i allafall mycket tjo och tjimm om det och då slog det mig att "varför inte ha DET som projektarbete"?!? Ett flertal männiksor gillade idén och övningen börjar snarast! Man kan "tänka" sig att "tanken" vi vill sprida är "Vem är egentligen konstig" Är det vi, som sjunger dansar, gör en show och lever i glädjesprudel, eller 'r det människorna som säkerligen buar, skriker "håll käften" eller kanske rentav ringer polisen? Fan vad kul det är att förvåna, skärmma och leka förbjudna lekar. För var går gränsen för det förbjudna? P.sJag borde kanske berätta om när Jag, Liza, Annelie och David Bror Andersson Norlin senare på dagen låtsades ha ett projekt arbete, bjöd in massa jallas och narrades med dem rejält. Men den historien kan bli så lång att jag hellre skriver en sång om den och sjunger den för dig i matsalen/tunnelbanan.D.s

Kommentarer
Postat av: Hanna

heheheh fin bild..klövervägen!

2007-01-19 @ 21:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback