Att vakna

Jag vet inte om det var Arlas jordbuggsfil som väckte mig eller om det var telefonen. Jag vet faktiskt inte om jag är riktigt vaken än. Vaknar man någonsin på söndagar? Musiken i bakrunden av min tömda lägenhet känns kuslig. Den vill spela i takt med det jag gör! Eller är det tvärtom? "Är det påsklov snart?" Frågar jag, utan svar. Jag tror att jag ska äta snask i påsk, det är därför jag undrar så ivrigt. Tillfredsställande är att få svar på sina frågor. Det är en skön lycka som sprider sig när ett av ens fånigt öppnade hålrum i hjärnan blir igentäppta med svar. Fast det håller så klart inte, det kommer alltid nya frågor. Det kommer nya söndagar. Ett nytt paket jordbuggsfil. Elsa, gå upp nu! Ok! Jag ska gå upp, snart. Jag vill vakna ordentligt först, om det går.

Kommentarer
Postat av: Pauline

På söndagar så sover man ända tills man går upp på måndagen, allt på söndagar går som i trans :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback