Manobää

Vilken jävla söndag. Först och främst vill jag vara en av dom första att påpeka att Gamla Stansbor, hela bunten av dom, är hobby-bipolära och jag vet inte om det är Bu eller Bä. Ena dagen hälsar man, kramas och kanske till och med kindpussas för att sen övergå till seriösa samtal om livet. Andra dagar känner man inte igen personen, man hälsar absolut inte och frågan är om man ens ser varandra i ögonen. Omvägar för att undvika dessa anonyma/depressiva möten är en vanlig åtgärd. 
Tur att Gamla Stan med sin sjuttonhundratalscharm erbjuder mångfaldigt med gränder att sticka iväg i. Är det kanske därför dessa dubbelpersonligheter till folk bosätter sig på denna stadsö? 

Anywho...
Idag är det söndag vilket i min tur betyder Svulla. Söndag, svulla. Svulla, söndag. Nu tänker ni som känner mig antagligen att "inget nytt, hon svullar ju dagligen!" Men nej, där högg ni i fel sten. Mitt nya mål är att svulla ENDAST på söndagar! 
Och för er som inte känner mig och tänker "Psch, svulla? Äta en extra portion till middag och kanske lite chokladglass på det?" 
Nej, det här är svulla:

* Frukost: Ägg, mackor, juice, kaffe.
* Lunch: Falafel, ostmackor, digestivekex, päron. 
* Kaffe 
* Svull: Lantchips, blockchoklad (fanns inget bättre hemma vid det tillfället.) 
* Svullx2: Lösviktsgodis, blåbärspaj, kanelgifflar. 
* Kaffe
* Cocochoklad 
* Mackor

Och än är kvällen ung. 
kanske ligget det psykosvibbar i svullsöndagen, kanske är det Gamla Stan som äntligen nått mitt innersta. Allt jag vet är att känslan av enorm mättnad och smått illamående gör mig lycklig. So psyche on bitches. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har vart med på att svulla med Elsa! å jag må säga att det är nått alldeles extra...kul och nått alldeles extra!

2009-02-08 @ 20:23:44
Postat av: Jonna

ovanstående...postat av mig! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback