Julefrid my ass

Måndag igen. Helgen gick som vanligt för snabbt och jag har som vanligt hittat kryphål i mitt godisförbud. Varför anar jag ibland att mina hjärnhalvor inte samarbetar? Kom precis på att det är endast nio dagar kvar innan det efterlängtade jullovet. Men frågan är då, vad händer under jul nu för tiden som man tycker är så kul? När man var yngre var det så klart klapparna, men nu så kan man ju lika gärna vänta på bidragen och köpa den där mp3n ,when ever you like! Så klart att man fortfarande gillar glittrande snö som knarrar under fötterna, men vart fan är den idag?!? Och jag vet inte om jag minns att julreklam irriterade mig så fruktansvärt mycket då som den gör hos mig idag... Kort sagt, det finns inte mycket med julen att se fram emot längre! Förrutom ledigheten (även fast man är påtvingad att älska den för att "jul är ju så KUL") Och möjligtvis alla ätbara "julmumsbitar ". Förstå då varför man ger sig själv ett och annat kryphål i sötslisk förbudet och bakar pepparkakor med lite extra nonstop! För vem skulle orka en jul utan lite sötsliskigt tröstätning a la julefridens ära! Ha en riktigt GOD jul // E.S

Kommentarer
Postat av: Jullan

Och du säger att JAG är som mamma. Haha! Du ÄR mamma!

Postat av: Elsa

Äsch, mamma äter ju inte julslisket

2006-12-12 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback