Pimp youre ride!

Idag hjälpe jag ocj Jonna min farmor att handla mat på hemköps (farmor= 95år.) Hela handlandet gick i extrem slowmotion men med många lärorika fakta om ananas och youghurt och hon pröjsade t.o.m. min och Jonnas middag! På hemvägen mot pensionatet gick någonting dock snett. Farmor föll. Vi skulle precis gå av tunnelbanan (från T-centralen till Hötorget.) Jag står bakom Farmor (som sitter) och Jonna står framför henne. Tunnelbanan är snart framme och farmor vill resa sig upp (vi har INTE bromsat in ännu!) Hon sträcker sig efter Jonnas hand som stöd och Jonna tar ett fast grepp, trodde vi. Tunnelbanan bromsar in precis när farmor är på fötter och både hon och Jonna tappar balansen! Dom snubblar runt ett tag medans både Jonna och jag försöker få fatt på stackars gapande farmor men förgäves! Farmor trillar rätt ner i tunnelbane vagnen, mitt på arslet! En stark, inte allt för ung man, kommer fram och hjälper farmor upp. Inga ben brutna men chocken sitter fortfarande kvar. Farmor skrattade lite åt att hon fortfarande levde, men både mina och Jonnas blickar till varandra var skräckslagna. En händelse som fick mig att få ännu mer ångest över att bli äldre för varje år som går. Mitt tips till er kära vänner: Lev medans ni kan och när ni inte kan det mer,åk inte tunnelbanan! Lev VÄL / Elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback