Hemlisar

Oj. Nu sitter jag i mörkret igen. Berättade för alla som chattat med mig på msn, att det var dags att sova för en halvtimme sen. Varför sitter jag här än? Jag vill berätta något för världen. Något som jag har inom mig. Men först vill jag berätta det för mig själv! Jag bara ÄLSKAR hemlisar! "Elsa! Kan du inte berätta vad det äär?!" Nej. Det är ju ingen hemlis om jag säger det! Men om jag ger mig en ledtråd? Nej. Ledtråden är för lätt. Att prata med en främling kan vara skönt ibland. Inga förhoppningar? Dessutom kan man avslöja vad som helst, utan att känna rädslan, rädslan över att hemlisen sen avslöjas för fel person. Fast samtidigt är jag nog en främling för mig själv. Jag har knappt hälsat på mig! Därför kan jag avslöja hemlisen, innan jag lär känna mig själv. Fast kan man någonsin avslöja hemligheten om sig själv, till sig själv, innan man fått reda på det utan att berätta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback