Sent och Tyst.

Det är sent nu. Sent och tyst. Mina konstgjorda lockar har nästan gått ur och sängen skriker efter mig. Nej vänta, det är Julia som är hemma på besök. Jag ska vänta tills min mobil laddar ur innan den får nya batterier, man ska aldrig skämma bort de man älskar. Har bestämt mig för att kakor är godis och måste därför sluta med att äta dem för att hålla mig ren. Har också bestämt mig för att gråta mer. Vill inte hamna i situationen där jag samlat på mig ogråtna tårar som kommer vid fel plats och, eller tillfälle. Då är det bättre att smyggråta då och då. Att gråta offentligt är förbjudet. När någon gråter blir det tyst. Det är sent nu. Sent och tyst, men ingen gråter väl? // E.Skagerberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback