Ångestsnacks

Allt tar en sån jävla tid och den flyger iväg och jag hinner inte med.
Halv elva på kvällen så vaknar man från att ha anlänt i hemmets lugna vrå, ja, jag skyller en del på skolan. Men om jag slapp sitta slut på allt i en skolbänk ändå till sena eftermiddagen, så skulle kanske tiden spenderas på mer och bättre saker än halvsov-ansträngningar framför skärmar av olika slag. Väl hemma alltså. Man skulle kanske inte stoppa i sig bit efter bit efter sockerbit för att på något magiskt sätt få tillbaka hoppet om styrkan som lämnade en runt 12:30, efter lunch.
Nu dunsar ögonlocken ner, nästan ner till kinderna. Kinderna som för bara några minuter sen var fyllda med både nötter, choklad och annat gott&blandat. Kinderna som kan bli så stora i fall jag fortsätter med fyllningarna och kinderna som fylls med saliv när jag tänker på salt och socker. Jag anar att staven i armen sätter sprätt på mina sug, eller så bortförklarar jag mig som vanligt. I vilket fall så har tiden runnit iväg, precis som de hackade och mosade bitarna av ångestsnacks som jag klämt i mig under kvällen gjort -
ner i mitt gap. Plums, plask.
En tidsmaskin kanske? Eller lite diciplin, kalla det vad du vill, men nu är det dags att avsluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback