Stundentens lyckliga dar

Ibland undrar man verkligen vad som har hänt när man vaknar upp vid elva efter att ha stängt av väckarklockan någon gång vid åtta. Idag är en sån dag och nu sitter jag här i min rosa morgonrock som ett frågetecken och med för mycket ost, kex, bröd och kaffe gurglandes i magen. Annelie ringde och undrade, Jag undrar och Mamma kommer att undra. David kommer kanske att skälla, det är bra. Jag behöver diciplin och jag behöver ordning och jag behöver reda.
Man ser rummet mycket mer nu mitt under dagen, när det är ljust. Minsta dammkorn, minsta klädesplagg som ligger och myser på mitt solupplysta golv.
Vem har egentligen bestämt att stökigt är fult? Ok, jag ska inte ens försöka ändra på det. Måste nog lära mig att vakna på morgonen först. Nu är klockan tjugo över elva och jag har bajsat ut det som kaffet hjälpte mig att leverera. Halv två börjar min första och sista lektion för idag men kanske är det den lektion som aldrig börjar eller slutar som jag måste ha mer koll på. Dags att slänga av sig rocken och tvätta skoluniformen, livsuniformen. Klippa mig, skaffa ett jobb. Klippa mig, skaffa en jävla jobb. Pengar, diciplin, ordning och reda - fan vad jag längtar efter höstlovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback