Vintertid

Idag köpte jag svart nagellack som jag väntat så länge på att göra. Jag vet inte riktigt vad det betyder, kanske har jag kommit in i en mörk period, eller en ljus - som behöver lite darkness. Märkte i vilket fall att jag redan hunnit kleta på det på mina nerbitna naglar då jag gnagde på "fuckyou-fingret" en liten aning.
Smaken av kemiskt. Spottade ut lite svart i handflatan, smetade ut det på mitt svarta byxben.
Det är nog en mörk period. Jag tappade en knapp också. Köpte nötter som jag sen ångrade att jag åt. Slog mig själv i sinnet när jag kammade mitt slitna hår. Ångrade alla onödiga blonderingar. Jag är ju blond ändå, brukar man kanske säga. Skrattade åt mig själv efter att ha blivit svartsjuk för jag vet inte hur många gånger igen sen på Davids Freja. Jag hatar ingen lika mycket som jag hatar mig själv efter att ha halvhatat någon jag knappt sett i ögonen. Choklad, tack Marie för chokladen. Jag äter och jag ångrar och jag skriver efter en utväg. Skrev ett mail om knappen "Kan jag få en ny?"


Oj, man får inga nya chanser. Kanske när det gäller knappen, men den första och den som skulle sitta där är nu och föralltid borta. Nötterna sitter på mig, i mig, överallt runt mig, just nu, chokladen också. Freja finns men det gör jag med. Nu skrev jag att jag ville träffas tidigare än på tisdag för jag kan faktiskt inte hålla mig.

"Pälsa säger: (00.21.58)
Ah! Jag blir så arg över att hon inte har facebook och över att hon inte har det så att jag kan adda henne och glo på hennes bilder och kontakter och vara allmänt creepy, för det är jag. Och jag har en jäkla stav i min arm och jag skyller på den och jag har käkat choklad igen och jag orkar verkligen inte träffa alla jäkla människor den här veckan! Jag vill bara vara helt len och ligga i din varma säng som är gudaskön och du ligger bredvid och sover och jag pillar dig i nacken."

I morgon är jag ninja och behöver inte bekymra mig ett jäkla piss över dig, dig, du eller mig. Jag kanske vill, men jag gör det inte och jag behöver det inte. I natt går det över. Och i natt går det över till vintertid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback