Höstnervosa

Nu börjar det verkligen närma sig "dags". Alltså, snart är det dags. Dagarna går mot oktober helt enkelt och O'boy vad sjukt nära det är.

Idag har det vart en helt perfekt september-dag, men tyvärr så har min kropp och hjärna vägrat samarbeta och jag har tvingats stanna inne. Vid sjutton-tiden så gjorde jag en lista på allt jag stoppat i mig under dagen, blev lite besviken kanske, men att ångra sig tar bara energi. Kanske är det dags för mig att verkigen satsa? Lägga upp ett mat-schema, motionera regelbundet och kanske låna grannens hund att rasta? Ska man börja så ska man i alla fall göra det nu. Så fort tanken flyger igenom huvudet - DÅ, NU, PANG! Om man säger i morgon så betyder det alltid aldrig, eller att "i morgon" är det nästa årets i morgon.

Listan fick mig dock att tänka på fler listor. Kalas-listor till exempel. "Snart är det dags" flög nämligen också igenom mig och jag ritade upp hur min kväll skulle se ut. Om allt går som jag vill att det ska, så blir det förhoppningsvis bra. Är det konstigt att vara nervös över något man själv inte kan bestämma över? Tid till exempel eller kalorierna i en chokladkaka. Man kan ju fråga sig vilken klänning jag kommer passa bäst i den 6e eller så kan man njuta av septembervädret som för övrigt är det bästa på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback