Mitt i Nyllet

Uppenbarligen så är jag allergiskt mot Gorillor också. Ja, för han fick ju en kram sen efter att allt var slut.

Men Hej, Jag kanske ska ta det från början?

Ni vet att det finns en hel del humorprogram som går ut på att skämma ut hederligt folk. Dom gömmer kameror och filmar när de utsatta blir som våldtagna av "lustiga busstreck" och annat skoj som skadeglada människor njuter av att se en kall torsdagkväll. Idag var det tydligen min tur.

Jag hade precis fått ett samtal från Johanna om att hon var på väg till Gamla Stan till vårt planerade möte. Jag vandrade runt litet med Marie som prompt skulle låna en klänning från min garderob, och när vi var på väg upp för Tyska Brinken så ringer det i fickan igen. Ett nummer jag aldrig sett förr visas på displayen, och trots min telefonfobi, så svarar jag:

"Skagerberg?"
"Hallå? Är det Elsa?"
"Jajjamen?"
"Hejsan! Jag heter Anna och kommer från Box Delivery, du har ett paket här på Tyska Skolgrän, kan du hämta det nu?"
"Eh, Va? Ett Paket? Ja, jag är precis på väg dit!"
"Super, då väntar jag här, skynda dig!"

Jag berättar för Marie vad som sagts och samtalet går på om; "Vad fan har jag nu köpt, som jag sen glömt?"

När vi väl anländer till min hemmagränd så står där ingenting. Allt ser ut precis som vanligt förutom att det står någon skum mörkblå skåpbil lite längre bort i gränden.
Jahapp tänker jag och ringer upp den här "Anna från Box-Delivery."

"Hallå? Det är Elsa..?"
"Åh, Hej Elsa! Jag var tvungen att åka och lämna ett annat paket, är du framme?
"Ja, jag står här och väntar..."
"Jaha! Vad bra! Men då åker jag tillbaka då, det här var tydligen viktigt!"

Men Hjälp? Där står jag och väntar på något läskigt paket och Marie sa precis att hon tyckte att hon kände igen den där kvinnans röst... Efter ett tag ringer hon igen och säger att hon är på Tyska Skolgränd 2, vilket är konstigt, eftersom vi stått och väntat vid skolgränd 4. Men jag traskar dit och Marie försvinner upp två trappor för att hämta klänningen.

Gränden är helt tom och bakom den mörkblå skåpbilen står det faktiskt ett paket..! Ingen människa med Box-Delivery dräkt kommer dock fram och jag börjar bli otålig. Vad är det för något jävla paket?
Jag går fram, smidig som en panter, mot det enormt stora paketet. Kollar mig ständigt omkring efter arga paket-ägare men ingen tycks dyka upp. Jag är så nära nu att jag ser ett kuvert ligga på toppen av kartonglådan. Ingen är i närheten, så jag öppnar kuvertet.

Ett födelsedagskort utan text?
Allting känns otroligt skumt. Jag vill pilla på paketet. Riva loss presentpappret. Jag taffsar lite på en papperskant, extremt försiktigt! - Men det sker ändå.

Ur Paketet hoppar en jävla galen gorilla ut och tutar som en psykopat med ett signalhorn!

"TUIIUUET!"

Jag vet inte om jag dog för en kort sekund, men efter den 60dels minuten så skriker jag för full hals. Allt är galet, vad är det för någon apa? Efter några tafatta försök att vifta bort Gorillan så kommer något slags filmteam fram bakom en närliggande gränd. Fulla av förväntan och längst fram i ledet strålar Tilde Fröling.

"Hej Elsa! Du har visst kommit med i Mitt I Nyllet!"

Resten får du antagligen se på Kanal 6, någon gång i sept-okt. Kvinnan bakom verket var självklart JOHANNA JÄGBECK och jag hoppas verkligen att du förstår, att jag aldrig mer glömmer din födelsedag igen.

Kommentarer
Postat av: The evil woman

Jag e såååååå stolt=D tihiii

2007-09-13 @ 23:58:19
Postat av: Anonym

lol

2007-09-14 @ 17:14:08
Postat av: Jonna

hahha fet kul måste verkligen se det! ska sitta hemma i min soffa och as garva! hihihiho

2007-09-16 @ 22:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback