The story of my life

Efter att jag tagit studenten så ska jag sova. Jag ska sova och sen vakna och då ska jag äta glass. Jag ska ha så enormt mycket valmöjlighet, jag ska välja nya smaker. Alltså typ, inte alltid choklad och päron som jag ALLTID tar utan typ, mangosorbet?(Blä.)
   Efter att jag gått ut skolan som för evigt vart en tyngande gegga av temporär kunskap, så ska jag börja lära mig saker på riktigt. Jag ska resa Stockholm runt, till att börja med. Åka hela röda linjen ut, se vart Skarpnäck har sina bästa smultronställen. När jag, Elsa Skagerberg tar studenten, så ska det firas.
Alla på gatan ska le mot mig, eftersom det kommer att stå tryckt på tröjan jag precis sytt och har på mig. Jag ska lära mig att spela gitarr. Jag ska köpa en cykelpump.
   När jag tillslut insett att jag går mina föräldrar på nerverna, gör dom nervösa genom att bo kvar hemma i all evighet, då drar jag. Jag köper en billig segelbåt som jag snabbt lär mig styra ut och vajjar vidare på världshaven. Ute till havs möter jag kärleken och hatet från infödingar och sirener. Jag tampas med vildar. Jag äter nyplockad palmfrukt. Jag får en schysst bränna. Sen längtar jag hem.
   Jag längtar hem och jag hatar världen. Jag flyttar tillbaka till huvudstaden i Sverige, jag köper ett paraply. Jag hittar den gamla studentmössan, sätter den på huvudet och köper choklad och päronglass för pengarna jag fått när jag sålt bestsellern om min resa runt världen, genom livet.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åååh det låter mysigt :) Får man följa med? :P

Postat av: Julia

Pluttan,
när du har tagit studenten kommer du inte ens ha råd med ett busskort. Skolan är frihet, men det kommer du nog inte förstå förrän det är försent.

2008-04-24 @ 12:47:18
URL: http://juliaska.blogspot.com
Postat av: Elsa Skagerberg

Alla får plats i båten! (Julia, du med, glöm realismen.)

2008-05-04 @ 12:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback