Dötomte

Jag har börjat förstå att jag är besatt av mat, skönhet, bra priser och konst i alla former. Vilken sorts människa blir jag av det? 
Jag har också börjat bli småbesatt av Carolina Gynnings blogg, Betapet och lukter. Ja, olika lukter. Gärna nyuppstigna lakan eller kanske kranvatten. Damm på elhet glödlampa eller den första inandningen när man stigit in/ut i trapphuset. 
Har det kanske med matbesattheten att göra? Fast mat kan jag nästan utantill. Jag vet hur allt jag vill ha smakar och luktar redan innan jag är i närheten av det. Mmm, pasta, parmesan, tomat, oliver. Gott. Etc. 
Konsten kommer då och då. Musik, måleri, poesi. Tjitttjatteri. 
Just nu skulle det sitta fint med en 70x70 duk och svartvit, rosagrön akryl. Bra priser är bra priser och då snackar vi schyssta deals. Kanske kan man klämma in Gynning i dealen? Bra, billig men svårtillgänglig. Hon en del att säga. 
Betapet, alfapet - Jag gillar ord och lekar och allt plus ett är lika med ordlekar. Att hemsidan ens existerade kunde jag kanske funtat fram lite tidigare. 

Funderar i övrigt på att skita i svullsöndagen och göra småbitar av snasket uppdelat i veckan. Blir så besatt av att äta annars. Äta tills jag inte kan äta mer för att sen vänta veckan ut och i väntan äta allt annat jag kan gnaga kryphål i. Varför gör man regler åt sig själv? Är man dum i huvudet eller är man bara allmänt korkad? 

Ja, egentligen vill jag skriva något ni vill läsa men istället så får jag inte slut på dravel i huvudstaden Huvudet som absolut måste skrivas ner. Sen tänker jag på hur jävla länge jag skulle behöva sitta här för att bli tillfredsställd rent psykiskt och bestämmer mig då för att sova och litar på att drömmarna rensar åt mig. Kanske gör mig lite friskare för ja, jag börjar bli sjuk och juste, jag jobbar ju seriöst snart! På tisdag, på tisdag, på tisdag... 

Nu regnar det. Knaster, dropp, klirr, klirr. Låter som småmynt på taket som någon tomte kastar runt och upp och kanske får han hälften i skallen och dör lite. 

Ok, nu slutar babbelsnacket. Tillbaka till whatever that makes you life more important. Kanske är det alla funderingar fast antagligen är det alla regler du hittat på helt själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback