Apropå åtta dagar i veckan

Tänkte att jag skulle skriva något. Jag antar att jag vill det men det behöver inte alls stämma, har kanske tappat bort min inre röst som alla snackar om att man ska lyssna till. Ibland kallar dom den för magkänslan. Vad fan är det för synonymer? Magkänslan och den inre rösten, det ena låter magiskt och det andra låter som en häftig klick diarré och diarré i sin tur låter som Diors senaste doft, parfym. 

Parfym har jag letat efter i veckan, ännu en. Funderade över vanilj som enligt David är samma sak som mint. Nej, vaniljbulle? Marie var mest irriterad över min konsumtionsförmåga. 
Nu sitter jag i natten och tänker på kärlekssånger och varför dom existerar i miljoners miljarders triljoners biljarders evigheter. Är människan så okomplicerad? Är kärlek det viktigaste and is it all you need? 

Och apropå kärlek så var det alla hjärtans dag igår, David fick sårtvätt som kärleksgåva och jag fick en god middag. 

Och apropå middag så hade jag svulldag idag, trots att jag hade det igår också. Men igår var det ju högtidsdag och idag är det ju officiellt söndag. Svullsöndagen. 

Och på tal om dagar så innefattar i morgon en sådan och då ska jag och pappa köpa litervis med vin till mammas vernissage som för övrigt är på lördag. 

Och när man talar om kalasdricka så kan man ju lägga till att jag snart ska träffa Jonna med flera, partaya på en onsdag.

Avslutningsvis så gifter sig Karin och Markus på fredag vilket är helt sjukt. 

Avslutningsvis del två. Min magkänsla mår illa och jag ser fram emot veckan. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback