Vardagsmat

Vissa dagar, eller alla, så ringer mamma och undrar vad jag gör. Efter att jag svarat att jag inte gör ett piss så kommer förslagspratet. Idag uppmanade hon mig att skriva en novell och sa att hon skulle kolla in Bonniers hemsida. 
Innan telefonen går varm brukar mamma och pappa ofta gå ihop sig och skicka mail om olika jobberbjudanden och säga att tv gör en dum i skallen. En skön blandning av moral och samvetskval helt enkelt.  

Nu har jag gjort nästan allt jag kan utan att gå utanför huset. TVn är avslagen som en tre dagar gammal Pepsi, mailens utkorg är fylld med ivägskickade CV-liknande hjälpmail och förfrågningar om arbete. Jag skriver, kanske inte en novell, men om hur dom där människorna som bakat ihop mig försöker ge mig ett liv fullt av spännande möten och upplevelser. Helst genom att byta blöja på äldre. 

Kanske är dags att ringa den där Bergwallen, oj förlåt, Berwald. (Fast det är ju konstigt, det är ju i ett berg.) 

Kommentarer
Postat av: matilda

Elsa! Jag har ett uppdrag! Du ska göra det här till sveriges största blogg. OKEJ?!?!11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback