Halva inne

Jag fryser fortfarande från promenaden hem. 
Skyller mig själv för alla extra vägar jag tog i väntan på ett annat svar. 
Att några få ord och en natt kan få mig att känna såhär, som om jag vore 
tolv år gammal. Sista tryckaren och han är borta. Jag vet inte om det är 
förväntningarna, en förhoppning eller ett antagande om hur jag skulle 
blivit mottagen. Självklart. Vad som sas igår behöver inte vara dagens 
sanning. Allt förändras. Jag är rädd att jag ibland kräver för mycket, 
speciellt er uppmärksamhet. Jag slickar i mig minsta tecken på uppskattning. 
Balansen håller då nätter som den här drar mig tillbaka. Det finns inget 
villkorslöst och det finns ingen stående inbjudan. Du är inte alltid välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback