Odysseusnattens errínyer

Det sker förändringar utan att jag har något att säga till om. Det gör mig verkligen inte förbannad, bara nyfiken på vad och vem som bestämmer. Jag tror att jag har tappat hälften av kunskaperna jag haft och bytt ut allt mot en och samma tankebana, vad vill jag? 
Efter den tanken är allt oväsentligt. Jag bryter ner minsta ord nu, mest för att jag saknar meningen i meningarna. Visste ni att Odysseus betyder "hysa agg" eller till och med "hata"? Redan i mellanstadiet fick vi lära oss att "hata" är ett starkt ord, det fick man inte säga om potatisbullarna, men nu är det andra sådana. Bullar alltså. Nu är det universitetsregler och Odysséentvång. Man ska i deras bänkrader veta precis vad man är ute efter, man ska åtminstone vilja veta. Kunskapstörs och bullar, vilket jävla kalas. Livet är en fest och du är bjuden, du borde dessutom skaffa dig en tyrolerhatt och alla andra roliga livstillbehör som gör dagarna ljusare och nätterna längre. Jag låter fortfarande nätterna gå för att se vad som händer, den här kraften som skapar förändring visar sig aldrig. 
Eller så har jag blandat ihop den med John Blund. 

Kommentarer
Postat av: Harryboy, V75

...the grudge? =)

2010-02-07 @ 01:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback