Dödens lammungar

Jag tror att det var någon slags inspiration från den senaste föreläsningen som gjorde att jag, när jag blåste över nybrokajen, funderade över mänskligheten och alla genier, alla idioter. Vi säger gärna att det var vi som kom på den geniala idén, människan gjorde det här, näringskedjan är borttappad. Det är vi och allt annat levande finns ingen annanstans än på andraplats. Alla idioter är ensamma i deras felsteg, men upptäckterna ska minsann delas med av till alla. Åtminstone alla medelsvenssons med värdighet och bostadsrätt. Tydligen så skiljer vi oss från djuren på grund av vår lust, vilket är genialt och idiotiskt. Bibeln är skriven av människan men allt gott är gudomligt. Omänskligt? Fan vad hon släpper ut fördomar på nätet. Lusten att älska och viljan att döda tillsammans med begäret att veta och känslan av lycka gör att vi aldrig kommer kunna stå över någonting. Alla ligger tillsammans i slasket och ber om att bli omtyckta eller åtmintone smått respekterade. Trots det så tål jag inte när tio personer framför mig i en mörk och iskall januarieftermiddag går sådär nyfiket långsamt framför mig, låt dom halka så att jag kan hoppa över deras muskellösa kroppar och komma i tid för en gångs skull. Att gå över en bro i Stockholms vintertid kräver en elefants minne när man huttrar igenom de mänskliga rättigheterna hest för sig själv. Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättigheter. De äro utrustade med samvete och förnuft och bör handla gentemot varandra i en anda av broderskap. 
Jag kan inte erinra mig om att jag blivit utrustad med samvete eller förnuft, var det under puberteten? För i sånt fall så vill jag inte bocka av mig riktigt än då jag precis fått en finne på hakan. Jag är inte färdigutrustad alls, det ger mig rätten att äta med kniven i vänster hand och att strunta i läxorna. 
I vilket fall så kom jag i tid den dagen och personerna framför mig halkade inte. Jag frös men jag blev varm när jag kom in och någonstans i korridoren till garderoben så glömde jag bort allt vettigt jag tänkt skriva ner. Därför får ni inget mer än det här. Vad vi än gör så gör vi det för andra och alla andra är oss själva i det där slasket av kylig lycka och lusten att älska tills vi dör. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ovanför ingången till universitetet, som borde inredas i silver och guld, vore det tufft om det stod "Dödens lammungar".

2010-01-27 @ 18:33:23
Postat av: Anonym

Haha, exakt, eller om man hade en alldeles egen godisbutik..

2010-01-27 @ 18:49:07
Postat av: Anonym



Bibeln är skriven av människan men allt gott är gudomligt är nog en av de bästa meningarna jag läst. Jag ryser.

2010-01-27 @ 21:55:14
Postat av: fd. klasskamrat

Det är lågt att slänga på luren i örat på en... ganska falskt tycker jag.

2010-01-31 @ 04:47:04
Postat av: Anonym

1. Tack för komplimangen, vem du nu än är..

2. Linus! Jag är en otroligt falsk person med telefonfobi och kompisskräck, läget?



2010-01-31 @ 19:29:24
Postat av: Annelie

UNDERBART. Vilken födelsedagspresent! ;P

Postat av: Nille

www.myspace.com/dodenslammungar

2011-09-02 @ 16:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback