Klockan

Hoppas verkligen att jag gjort allt man bör ha gjort nu. Det är tre dagar kvar på mitt sista sommarlov, ibland sover jag knappt på nätterna. Jag tänker en hel del. Många kanske tror att jag inte gör det. I sommar har jag gått igenom mig själv. Jag har dissikerat nästan varenda liten bit av mig och förstått att det finns en hel del jobb. Innan jag somnat har jag tänkt på hur jag reagerar, hur jag äter, hur jag svarar på frågor och kanske till och med på hur jag sköter mig. Vissa saker har jag känt vart bra, faktiskt, andra vill jag verkligen göra någonting åt. Sommarlovet som är mitt sista riktiga är slut om tre dagar men jag känner mig faktiskt inte så stressad som jag ser ut. Idag köpte jag skolblock att skriva i, ett med ränder och ett mindre med rutor. Senare hade jag återträff med Tite och allt kändes faktiskt som det skulle. Jag åt faktiskt tortellini.

Igår var det "Girls Night Out" med några andra gamla klasskamrater. Jag trodde aldrig att Jossan kunde slåss sådär och att jag själv kunde skrika så fult, men det gick. Efter att vi provsmakat på lökringar på en fin-fin grill vid -Hornstull?- så ramlade vi på Ozze - Vår gamla Svensklärare! "Världen är ibland mindre än en liten sko. " Det sa vi ju inte till Ozze, men vi pratade om en hel del annat. Kvällen kändes så kall ibland, den bara påminde mig om allt.

I morgon kommer David hem från Åland, antar jag. Jag antar att han kommer 22:30, men jag vet inte riktigt. Jag funderar på att åka till Vällingby och campa där ett tag tills han dyker upp. Och när han gör det har jag väl antagligen somnat i en buske och märker inte förens nästa dag att mannen som somnat bredvid mig inte är David.

Jag önskar mig:

* Fred på Jorden *regel*
* Födelsedagspresenter
* Att klockan 22:30 imorgon skulle vara "nu"
* En Dumleklubba
* En brevduva
* En linbana
* Höstjacka
* VG i matte B

Och självklart en hel del andra omöjliga önskningar, ni vet hur det är.

Men som sagt. 72 timmar kvar, lite mindre till och med. Nu ska jag kanske kolla på Titanic igen, eller "Den lilla sjöjungfrun." Jag gillar saker som inspirerar mig till kärlek etc. Kanske har jag inte gjort allt som jag borde, men det är ju ungefär som "Fred på Jorden."

Kommentarer
Postat av: Annelie

Elsa, min gode vän. Det var ett tag sen jag såg ditt härliga nylle, sitter det fortfarande kvar där det ska? Jag menar, om du nu har dissikerat digsjälv in i minsta detalj, fick du tillbaka allt på rätt ställe, märks det inte eller är du nu ärrad från topp till tå?
Gillar din önskelista! Du är en god man med fina avsikter.

Postat av: Skagerberg, Hellstadius, Elsa, Magdalena

Jag är lyckligtvis välsignad med extremt snabbläkande hud, annars hade jag aldrig utfört dissektionen! Ansiktet kan ha blivit aningen snett på vägen och mina fötter har tagit vissa skador, skoskav etc, men allt annat gick bra!
Snart får vi se varandra igen pineapple, och ditt brev väntar på frimärke!
Jag blir helt enkelt som jag umgås?
PÖZZ

2007-08-19 @ 14:45:23
Postat av: plopp

hmm alltid lika roligt att läsa din blogg hehe.

2007-08-20 @ 22:33:29
Postat av: Skagerberg, Hellstadius, Elsa, Magdalena

:)

2007-08-20 @ 22:45:25
Postat av: Juliaaaa

Hänger du i Horan utan att hälsa på mig?? Dåååålig stil!

2007-08-26 @ 18:14:42
URL: http://juliaska.blogspot.com
Postat av: Skagerberg, Hellstadius, Elsa, Magdalena

Jag tänkte faktiskt knacka på, men det var ju så sent, och du går väl aldrig och lägger dig efter 22?
(...)
PÖZZ

2007-09-03 @ 21:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback