Vart bor du lilla råtta

Det brukar alltid kännas som att jag alltid hittar hur jag än tappar bort mig. Jag kan stan som min egen fickas innehåll, det är bara det att, något sånt vet jag inte heller längre. Vad min ficka innehåller alltså. Främmande lappar dyker ofta upp: "Mjölk, bröd, juice.." Nej inte dom lapparna!

Idag gick jag på solo-promenad, alltså ensam, alltså. Det var trevligt tills det att jag tappade bort mig, då blev det trevligare. Jag kom till en illavarslande hamn och sen till ett avstängt spår som jag absolut visste att jag inte borde följa och - Oj det var verkligen spännande. Adrenalinet höll i sig tills det att jag klättrat upp för en farligt brant kulle och såg Ringen Centrums stora neonskyltar lysa. Gick förbi F&S, gick förbi 7eleven, gick hemåt igen.

Götgatan kunde inte ligga tråkigare på sitt vanliga ställe mellan slussen och medborgarplatsen. Det kunde inte kännas mer tryggt att gå på den asfalt dom hällt där för jag vet inte hur länge sen, och trots att katarinahissens klocka är trasig så visste jag, att tidsinformationen så lätt kunde införskaffas utan hissens trofasta lysen.
Jag fick roa mig med det jag hade i fickorna resten av kvällen. Ett läppglans, ett kvitto, några mynt och en lapp: "Hårt bröd, Mjölk, Juice, Toapapper."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback