HuxFlux iväg!

Söndag igen, usch. När söndagen kommer snabbt, vet man att man haft en trevlig helg. Det känns nästan som om helgen inte existerat, så snabbt har den gått! Idag känner jag mig krasslig, sockrig och nästan lite mistig. Igår tappade jag matkassen på väg hem från Konsum. Jag och Marie var på väg hem för att slå två flugor i en smäll, dinera och umgås, men på vägen hände som sagt det outgrundliga! Vi var på väg upp för södra benickebacken (jag var på väg att berätta något lagom relevant.) Då jag helt plötsligt, utan någon som helst anledning, släppte taget om påsen! Alla varor rullade ut men som tur var gick inget i kras, inte ens salsan. Vi grufflade lite över vad som hade hänt men släppte snart dramat eftersom vi inte ville prata allt för högt om hur jag börjar tappa förståndet när vi passerade Gamla stans Kuxklux klan. (Jag har nästan bildbevis på klanen i min mobil!) När vi anlänt i hemmets lugna vrå igen började vi sakta men säkert med maten, den blev klar snabbt som attans! Men när Marie skulle lägga upp den färska Tortellinin hände det mystiska IGEN! Hon hade ett lagom fast grepp om den halvfulla tallriken då hennes hand helt plötsligt öppnades! Allt flög i backen och när spillrorna av den vackra tallriken och Tortellinin blandats på marken for både jag och Marie i taket av blandade känslor! Skulle vi skratta eller gråta åt dom mystiska cp-rycken som drabbat oss? Vi är båda kloka kvinnor så vi skrattade åt misstaget en lång stund. Så klart att vi inte höll på att bli cpn, vi hade ju bara släppt taget om saker av ingen anledning? Vi hade bara tappat kontrollen över våra egna kroppar för ett tag. När man tappar kontrollen över sig själv på lördagen vet man att man haft trevligt på fredagen? Idag hade jag också trevligt, dock på ett annat sätt, men betyder det att jag kommer tappa kontrollen runt tre tiden i morgon då? Jag borde nog vara hemma och sjuk i morgon, för säkerhets skull. Annars kan det hända att jag tappar både tallriken och förståndet.

Kommentarer
Postat av: Annelie-evil

"Så klart att vi inte höll på att bli cpn," haha, hur kan du va så säker på det? hehehe

Postat av: Mamsen

Vilken tallrik var det som gick i kras???? inte dom dyra rörstrands hoppas jag, vi får ta fram bebis servisen igen tror jag bestämt. Hur kunde du redan i går kväll bestämma dig för att du inte skulle gå till skolan i dag. Det här är inte bra Elsa. För sena kvällsvanor vid datorn....det är säkert därför du dampar runt med konsum kassarna i gamla stans gränder. Och vem är kluxklux???? Puss från mamsen

2007-02-12 @ 09:58:13
Postat av: Elsa

Men åh mamma! Måste du skriva kommentarer på allt, det är ju pinsamt, mina kompisar kanske ser!?
( Ja, det råkade vara en rörstrands!)

2007-02-12 @ 13:55:18
URL: http://elSaSkagerberg.blogg.se
Postat av: Anonym

Kompisar?

2007-02-12 @ 19:08:14
Postat av: Perni

saknade dej i skolan idag, du får nog pallra dej dit imorrn, med eller utan förstånd!

2007-02-12 @ 23:42:46
URL: http://swedishmuffin.blog.se
Postat av: Sofia

Hahaha vi saknar dig och Holk, Elsa. Även fast det nästan är lika underhållande att läsa ditt skrivande under din "sjuka" period. Din mammas kommentarer är faktisk roliga dom med. Sov gott!

2007-02-14 @ 00:03:10
URL: http://sofiiaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback