Kvinnan och Lattén

127350-25

Idag flyter det kvinnlighet i luften. Det flyter små små rosa, lite slemmiga, kvinn-atomer runt i syret idag och jag har andats väldigt mycket. Idag åt jag glass till frukost och när jag skulle sätta på mig något varmt för att gå ut, så valde jag en tröja med blomtryck på ärmen, och pudrade mig lite extra med en fruntimmer-aktig nyans. Utanför hemmet, utomhus, var det fyllt med människor. Alla skulle så klart knuffas och buffas, men när jag gick längst Drottninggatan med Beyonces "Sugar Mama" rusande i öronsnäckorna från min rosa lilla iPod, fanns det ingen större bättre eller vackrare där än mig själv. Väl inne på Buttericks köpte jag, en inte allt för kvinnlig, lös-mustasch och tänkte bege mig hem.. Men min kjoltygsbärande sida ville annat! KvinnligaElsa ville in på Zara och resterande kropp och sinne fick blankt följa med. Rean och VenusElsa samarbetade bra ihop och resultatet blev en otroligt effeminerad skjorta. Sen gick jag vidare, inte hem dock. Nu hade den lite för psykiska kvinnan i mig tagit över HELA MIN KROPP och rusade in på alla plånböckers mardröm, H&M! Med samvetet i behåll köpte jag dock bara en ny deodorant, en ny sort som vågade kalla sig "Rexona Girl". För att droppa av den sista skvätten av mamsell-lågan gick jag in på John Chris coffey och, håll i hatten, köpte en kaffe latte. EN KAFFE LATTE! Inte nog med att jag ogillar kaffe men att köpa en utomhus för hela FEMTON kronor kan vara kusligt för vilken mänsklig varelse som helst. Den inhandlades i vilket fall och när jag Elsa Skagerberg gick tillbaka hem med denna rykande heta matronadryck, Zara påse, nykonsumerad doft-atteralj och rosiga kinder kunde jag inte längre urskilja de slemmigt rosa atomerna från den vanliga luften. Jag var helt fylld av dem, helt fylld av det jag var född att vara, en kvinna!

Kommentarer
Postat av: Sara

Intressant inlägg!

Postat av: Annelie - kvinnan i mitt liv

Är du säker på att du var alldeles ensam på detta "kvinnans segertåg" ?? :O

2007-02-19 @ 08:04:47
URL: http://annelielinda.blogg.se/diary
Postat av: Kelly

haha Elsa

2007-02-19 @ 20:13:35
Postat av: Kelly

haha Elsa

2007-02-19 @ 20:15:15
Postat av: Kelly

2007-02-19 @ 20:17:42
Postat av: Kelly!

Elsa jag försöker skicka en ordentlig komentar men den kommer inte fram!!! Men jag har försök!-därav alla tomma kommentarer...

2007-02-19 @ 20:22:48
Postat av: Sofia

Klockrent. Tänker mig dig strosa runt på stan och vara allmänt kvinnlig. Zara är en underbar affär, och lös-mustaschen satt finfint idag på premiären!

2007-02-20 @ 01:42:39
URL: http://sofiiaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback