Sista budet!

Klockan är kvart över ett en onsdagmorgon, och snart så ska jag till farmor för att damma. Min farmor är en ganska trevlig tant, i sina sista år. Senare idag är det auktion. På auktioner kan man köpa saker som man fattar tycke för. Då räcker man bara upp handen när auktion-mannen skriker "Vem bjuder?" -!Jag bjuder!" Jag fick en hundralapp från pappa. Hundra kronor. Han bjöd mig på den. Idag är det kallt ute, det är vinter fortfarande. Jag ska sätta på mig kläder nu, något gulligt. Farmödrar gillar när deras barnbarn dammar åt dem och har på sig gulliga kläder. Har jag tur bjuder hon på kaffe och bulle (helst bara bulle.) För det gör far- och morföräldrar. Dom bjuder, precis som man kan göra på auktion. "vem bjuder på karameller,saft och bullar!?" Men jag sa ju det, det gör mammas och pappas föräldrar! Dom gör sitt sista goda bjud-bud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback