Jag ska sova nu.

"Sömn och sömnbrist" heter broschyren som ligger högst i högen på mitt skrivbord. Utomhus är det svinkallt och jag tror att jag är allergisk mot banan. Imorgon ska jag till skolan, imorgon är det LÖRDAG. När jag var liten var favoritdagen lördag. Då fick man kanske en dumleklubba och det var disneydags. Ibland hade någon klasskamrat kalas med fiskedamm, ballonger och tårta. På kvällen fick man stanna uppe lite längre och hade man extra tur spelade pappa godnattvisor på gitarren. Imorgon är det lördag och jag ska till skolan. Har jag tur är det varmare än ikväll och om jag somnar snart så slipper jag kryssa i alla "fel" rutor i broschyren. "Undvik datorer några timmar innan och fram till att du ska sova". Jag ska sova nu och jag ska minnas att inte äta banan mer. Ibland fick man en banan i godispåsen från fiskedammen som liten, åt någon någonsin den? "Datorer gör att din hjärna aktiveras och det blir svårt att varva ner när du har gått och lagt dig." Fast ibland när jag vaknade mitt i natten som liten fick jag en banan av mamma, då kunde jag somna trots kylan och vinden utomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback