Kvinnan I Mitt Liv

Marie. M - Människoförförare A- Arrogant R- Rolig I - Inne E- Elak. Idag fyller Marie 18 år. 18 långa år har gått och nästan 8 år av dem har jag kännt till den kvinnan. Konstigt nog började vi inte umgås förens några år efter att vi gått i samma klass. jag hade bytt skola medans Marie snällt gått kvar i Gamla Stans Storkyrkoskola. Antar att vi skapade gemensamma intressen under åren på den gemensamma fritisgården 6:an, där alla hängde under den tiden. Vi märkte efter en tid att vi var lika på många plan och allt eftersom månaderna flög förbi, flög också vi runt i Gamla Stans Gränder, i hopp om fler och bättre gömställen. Nu när jag sitter här och tänker tillbaka så är det inte mycket som har förändrats i vår relation. Det som har utvecklats har självklart varit omgivningarna i våra liv och därför samtalsämnena, men bortsett från det så är allt precis som förr. Våra promenader, disskutioner, hemmakvällar, utekvällar..., shoppingrundor, utflykter etc. Och kan det vara just därför, att vi har utvecklats med varandra på ett så jämnt sätt som gör att vi lyckats stå ut med varandra utan större avbrottt i alla dessa år? Eller så är det för att vi hittar bra sätt att utnyttja varandra på? Hos marie får man ALLTID god hemmalagad mat om man så önskar(det förekommer inte hos mig), där finns en stor TV med liggbara soffor, ett singstar (nytt för idag), två bohem-katter och ett föralltid fyllt kylskåp. Hos mig har en del fördelar försvunnit t ex Minis och nintendo 64, men det kompenserar man med mini-brownies och sims2. Marie själv tänjer på utnyttjandet och kvider om massage mer än nödvändigt, och om man vill somna till en disneyklassiker finns det inget bättre ställe. Av någon anledning har vi båda blivit hemligt osociala rasister tillsammans av olika slag och våran iver inom hatandet är en stark dragkraft i konversationer vi roas av. Idag fyller hon i alla fall år men så länge jag kan minnas och vill veta så är hon alltid densamma. Myndig eller ej, Marie Thilander är kvinnan i mitt liv! // E.S (Ja må hon leva grattis hurra, hoppas du fått en underbar födelseda!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback