Summering av lovet

Det är måndag och imorgon börjar skolan. Min far och mor vill att jag ligger i sängen tidigt ikväll så det sista jag gör efter detta lov är att summera det lite hastigt: Julavslutning: Jag Är sjuk och tittar därför bara på när mina små pullor till klasskamrater sjunget + 1an och 3ans musikal elever. Dagen består sen av julshopping precis som resten av dagarna tillägnas åt tills julafton. Vi åker som vanligt till Uppsala och firar med släkt, vänner till släkt, ex flickvänner och ännu mer släkt. Aftonen går bra även fast jag tvingas sjunga "den där roliga tomte blusen" för allihop och eftersom jag blir smått förbannad så skriksjunger jag den snabbt och skiter i sista versen. Jag får min nano och boken plus massa annat och känner mig tjock och glad. Tjock, såg ni att jag skrev det? Jag skrev inte fel! Jag ville göra en förändring och eftersom jag inte tror på "nyårslöftet" så startade jag ett eget "25e december" löfte. Jag blev vegetarian och godisfri. Dagarna flög förbi i faslig takt och jag bytte genast dyngsrytm. Vanlig frukosttid blev runt 16:00 och säng-dags kunde vara från 03:00 - 07:00. Jag tror inte att jag lärde mig en ny sak varje dag som man bör men vissa dagar kunde vara väldigt lärorika så jag antar att dom tog ut varandra. På nyår var det så klart meningen att familjen skulle åka till Svedmyra och fira, men ingen ville. Jag hade en trevlig middag med mor och far (Min syster Julia hade jag ändå inte sett skymten av sen julafton) och strax efter det åkte jag över till Bromma för att välkommna det nya 2007med en kär gammal vän - Johanna. Det var en mysig kväll som slutade med blues brothers och utfrågning av Johannas lite yngre bror och hans vän. Givande och roande. Efter det blev det såklart Januari vilket betydde att man fick ångest. Det var en vecka kvar av lovet och allt man köpt på mellandags rean var strumpor? Jag umgicks med en hel del vänner (Igår kväll skrev jag en underbar historia om när jag Oriana och Johanna gick på bio och fick TVÅ fribiljetter, men självklart så stängdes min uppkoppling av utan anledning så jag sket i att skriva om) I lördags var jag på en mycket trevlig middagsbjudning hos Hanna som erbjöd många skratt och berättelser från fjärran öster. Kalaset slutade med att Jag jonna och Jossan var de sista gästerna och medans Hanna spelade på nån "bopbipp" grej sade vi farväl. Jonna sov över och vi hade lika trevligt som alltid. Sen blev det söndag (igår) och jag stannade inne hela dagen. dagen blev till natt och istället för att vända om dygnet som mor sagt åt mig att göra satt jag uppe tills 03:00 och läste sen bok tills, jag vet inte när. När jag vaknade var det mörkt och min iPod klocka visade att jag inte skulle kunna somnna så bra inatt. Jag gick upp och hade ätit klart min frukost klockan 17:00. dagen blev kväll, kväll blev middag, middag blev dator och här är jag nu. Ett helt okej lov om jag får säga det själv och förhoppningsvis får ni lika mycket rolig läsning även nu när den första och sista vårterminen år 2007 börjar... Hörde ni det? Vår! // Elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback