The sound of silence.

*Hello darkness, my old friend... Är det inte underbart att börja ett inlägg med ett citat från en låt? Jag tyckte att det passade bra då jag tänkte släppa loss med en bekännelse lista: : Jag har: 1. Ätit kakor, glass, bullar, druckit varm choklad och inte snålat med sylten! 2. Slutat tänka på konsekvenser. 3. Inte klackat om skorna. 4. Gjort Maria Vergara besviken (igen) 5. Inte kryssat för EN ENDA ruta på min "att göra" lista 6. Tillåtit mig själv till saker och ting.7.Bitit på naglarna. Jag borde verkligen skaffa en almanacka. Inte för att jag själv inte inners inne vet att det kommer hjälpa, men hoppet kan ju hålla en på topp i alla fall ett litet tag. Jag lever nog ofta på hopp, och konstigt nog, verkar det räcka? David berättade en gång att om man verkligen tror på att man blir frisk av att äta typ,apelsin, när man är sjuk, så blir man det! Men går det att tro på att allt blir friskt? Går det att tänka att man inte kommer misslyckas i skolan eller bli tjock även fast man skiter i läxorna och äter kakor? Blir allt som man vill om man tror på det, riktigt hårt? * Allt du önskar kan du få, om ditt hjärta har begärt vad du har kärt!* Pff, Disney och verkligheten är ju lika sammansvetsat som Arne Weise och Hitler. Alltså NOT AT ALL! Har jag berättat att jag är förälskad i Disney filmer? I alla fall de gamla klassikerna, filmerna är min religion! Vem ser inte upp till Ariel? Hon kan ju FÖR FAN andas under vatten! Själv kan jag bara hålla andan i drygt en minut. (Eller var det 1,10 min?) Oj, verkligheten tar tag i mig igen och jag känner att greppet drar mig mot matteläxan. Att stänga av datorn och röra ljudet av tystnad är vad jag bör, the vision of an angry Maria Vergara is planted in my brain. So let me go and touch the sound of silence. (Skulle inte banga på att vara som Peter Pan heller, han kan ju flyga! Det kan jag inte ens göra i en halv minut.)

Kommentarer
Postat av: Annelie - the big one

Men Elsa, jag tror "Erik" i Ariel egentligen är Peter Pan, som är förklädd. Så de gifter sig alltså! Och eftersom de där filmerna är rätt gamla, så är möjligheten där........DU SKULLE KUNNA VARA DERAS DOTTER?!! Du har nog bara inte listat ut hur du ska använda dina krafter än? Förresten, varför vill du kunna andas under vatten, har du fått nys om att skatten finns på havets botten? Jag hörde nämligen nåt om det..."it won't be long before the days are brighter(...)it can only get better"

Postat av: plopp

jag tror att maria skulle behöva roa sig lite och bli av med lite spänningar. efter den halvtimmen jag var på räknestugan, så kommer jag inte tillbaka heh.

2007-01-30 @ 21:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback