Och fåglarna kvittrar

Det är för sent. Jag orkar inte ens kolla på klockan, vågar kanske inte. Sommarlov och studsmattor sköljer över mig som jag hoppas att havet gör snart. På torsdag blir det sommapsalmen som grönskar igen med blomstertider och rullgardiner i allas tankar. Rektorn håller tal, Prästen sjunger och Jag kommer titta ut genom fönstret. Titta på träden som alltid vajjar i vinden när en vårtermin är slut. Sista sommaren säger dom utan att veta vad som händer sen ändå.

Det är för sent eller för tidigt. Solen börjar gå upp, jag kan se hur det ljusnar vid hustaken! Fåglarna, öppet fönster hos grannen och pappa som snarkar i rummet intill. Nu grönskar det igen i dalens famn Godnatt och Godmorgon sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback