Ouvertyr

Jag har ett smyckeskrin med minnen. När jag tittar på alla halsband och ringar kan jag tänka efter och komma ihåg vart allt kommer ifrån. Jag har en CD med låtar som sjunger om saker som händer och har hänt mig, de ligger på mitt skrivbord. Jag har dagböcker på mitt golv som avslöjar vem jag har varit och kanske vem jag kommer bli. Min säng är obäddad och gammal. Jag vill ha en ny säng och vissa av mina smycken har jag faktiskt inte avänt på flera år. Jag borde duscha eftersom det var ett tag sen och jag är varm. Det är konstigt att dom gamla sångerna har nya betydelser nu, nya refränger utan något utbytt i noterna. Ouvertyren i mitt liv och spruckna plastpärlor, jag måste städa rummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback