Sommarkort

Det är natt igen i stan och den svenska sommaren har gjort sin röst hörd. Det bara regnar - och regnar, säger tanterna på bussarna och jag håller med. Jag borde sansa mig. Borde kanske sluta reta upp mig på mig själv. Sluta bita på naglarna, lägga av med sockret - Som om deja vu inte vore ett hjärnproblem. Är man nästan klar när man märker att det inte går att ändra på sig själv?

Dripp, Dropp, Dripp, Dropp.

"What a lovely umbrella you got there!"
"Well thanks!"
"Don't ever loose it!"
"I won't!"

Det är något särskilt med Engelskmän och regnatteraljer. Precis som det är med regn på sommaren i Sverige.
Kanske finns det anledningar till att saker är - som dom faktiskt är. Jag vill erinra mig om att vad man än tycker om regn, så kommer ändock alltid solen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback