Åt skogen eller?

"Men var är snön som föll i fjor?" Var är jag när jag egentligen ska lära mig vem det var som sa så!? Jo men självklart, jag ligger i badet. Svenskprov i morgon och allt jag gör är att snaska japanska snacks, bada bubbelbad och sjunga med (lite krassligt) till Nora Jones lugnande stämma. Det känns som om mitt nya, stora rum, ätit upp allt vett som fanns kvar i mig! Nej vet du vad! Jag tror det är tvärtom! Snart ser ni mig med bokhögar upp till öronen och MVGn regnandes över mig som papperslappar under en demonstration! Jag måste bara göra klart allt först, sen, om några veckor så kan jag kanske bli månadens prettopluggare. I morgon är det fredag och jag är välkommen på middag i Vällingby. Fast inte en sån där gangstermiddag, som man säkert kan tro att det är, men utan en familjemiddag. Jag på middag hos familjen Norlin Andersson, jag i nervöst sammanbrott, familjen, tvingad till att ge mig vegetariskt, jag, utan talan och familjen i besvär. Om jag pluggade riktigt mycket nu, innan jag somnar, så kan jag kanske berätta något intressant för familjen i morgon? Jag kanske kan avslöja att det var Villon som undrade så jäkla mycket vart den där snön tagit vägen! Nej, det där med att sova låter bra. I morgon så ser jag kanske vad det står på de där lapparna som demonstranterna kastat. Det kanske står att jag klarar det? Eller så blir det som med de flesta demonstrationer, åt skogen. P.S Varför säger man "åt skogen" när man menar att någonting kommer gå dåligt? Är skogen dålig? Det ska jag kolla upp i morgon, när jag är där. D.S

Kommentarer
Postat av: Madde

Elsa!
Vällingby/hässelby är INTE skogen! :p

2007-03-17 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback