Lite disco

Klassisk musik i ett rum som är större än ljuset! Klockan är runt elva och ja, det har äntligen hänt, väggen är riven. Alla väggar är borta. Det enda som är i ordning är sängen, den är bäddad. Allt annat är för mig att få fixa, men med hjälp av starka nävar, kärlek och lite Ikea så ska det underbara lilla problemet bli ett minne blott. Tänk om livet gick i omvänd ordning? Pappa står i mitt nyöppnade rum och vill åka tillbaka i tiden. Det vill inte jag! Kanske högst till mellanstadiet. I mellanstadiet gick man på disco, beställde "happy meals" och frågade chans. "Får jag chans på dig?" Oftast bad man sina bästisar att fråga på killen man var förtjust i. Pappa berättar att tiden går, hela tiden. Vad du än gör så går den. Man kan uppenbarligen inte stoppa den! Men man kan alltid lura den. Man kan riva en vägg som inte fanns i mellanstadiet, man kan fråga chans. Nu fattas det bara happy meal, möbler, färg och lite disco sen är jag redo att leva om från 11 igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja för chans grejjer har du ju redan fixat.
jag håller tummarna för dig Elsa! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback