Tvärtom språket

Varför är du tyst? Betyder det att du inte har något att säga, eller är det tvärtom? Idag började skolan igen efter ett sportlov som lämnat mig för snabbt. Potatisbullar. Lika näringslösa som dagen i sig. Fast det finns ju alltid saft, saft gör det sötare. Marie skriver ett tal om vänskap. Hon frågar mig vad det är och det får mig att tänka. Stämmer svaren man får på Google eller är det moraliska en lögn? Jag älskar att vara din vän men jag hatar att erkänna det. Stanna tiden och titta Elsa! Fast jag har fastnat. Jag kan inte se längre! Jag har, vad heter det nu, tunnelseende. Jag hör inget heller, för du är tyst. Potatisbullarna viskar och du bara ler! Vad fan har ni ihop som inte jag vet!? Temperaturökningen förintar mig, eller är det tvärtom?

Kommentarer
Postat av: Kenza

Haha, varför har du trott d?:P

Postat av: Maria

Jag älskar att läsa dina blogginlägg för att de är så speciella

2007-03-06 @ 10:29:46
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Mami, inte miami då...

Hej Min underbara dotter, du skriver som en filosof. Hur kan du vara så fin? måste vara arvet från mamman. Puss mitt hjärta

2007-03-06 @ 12:22:18
Postat av: Annelie - the big one

Stackars elsa. Själv hade jag ett ganska långt sportlov. Min killkompis Hugo som bor i Portugal sa just att han skulle "join the army" och försöka stanna där hela livet. han ska bli sniper. Är det vänskap? Eller är skräcken för att det ska bli verklighet vänskap? Finns egentligen vänskap?
Är det något mellan två personer som är vänskap, eller kan det finnas i bara den ena?

ps. Han sa att vi förmodligen aldrig kommer ses igen. Ändå så är vi vänner. Men är det vänskap?

2007-03-06 @ 15:31:04
URL: http://annelielinda.blogg.se/diary
Postat av: Hanna

har en liten idé: om du vill kan jag kom hem och måla en rosa vägg i ditt rum så slipper du vara ledsen!? låter det inte bra?

*hanna fråm äppelviken*

2007-03-06 @ 17:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback