SöndagsKalas

Ännu ett kalas avklarat och kaloriintaget gör ont i hjärtat. Enligt min näst äldste bror har jag,
-"Fint hår! Rak lugg och pudellockar..." Tack för lite ouppklarad ironi lille Jeppe. Efter att jag motat tillbaka om att "Fint med tröjan instoppad i byxorna, som man hade på din tid, 80-talet" så slutade han tjaffsa. Jag hade också en timmes diskussion med tolvåriga Markus om hur Eragonfilmerna borde skämmas, och sen lite mer hederligt prat med storsläkten om scouter och vad "Lilla och stora B" egentligen är. Schlagersnacket togs upp och lades snabbt ner, precis som "hela skiten borde göra", läggas ner alltså. Hur kunde de Serbiska lebbarna ta hem vinsten? Verka Serduchka kunde väl sjungit upp sig lite högre på poängplatsen, så att man åtminstonde kunde dansa med vinnarna till deras egen kombination. "DANZING! " Nej, dags att äta broccoli med syster Julia och lämna min skrivbordsplats där det ekar när man slår på tangenterna. Rummet är nästan helt tomt nu, vardagsrummet däremot har höjt sin fyllda volymyta med några kvm2. Snart bor hela jag i kaoset, men som Jonna brukar säga så måste man offra sig lite åt konsten ibland. Även om det handlar om ombyggnad, släktkalas och pudellockar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback