Väskan som aldrig fanns i Afrika

Välkommen första Maj och resten av alla årstider.
Varför välkomnar man bara första Maj? Varför inte första September eller Augusti?

Igår firades i alla fall valborg och den som var i Rålis och tog min väska kan gärna komma och säga förlåt nu. Annars var allt utsökt bra! Lite för mycket fett i korvarna, lite för lite kisspapper, men bra! Jag och David kan tänka oss att ha en likande "Get To Gether" efter skolavslutningen, fast utan väsknappning förstås.

Mer saker som händer just nu är skolnojjan. Jag blir mer och mer rädd för lektionerna som erbjuds p.g.a "rädsla-för-att-misslyckas." Nationella i ella emnen. SvenskaStök, idrottskramper och bara fem veckor kvar innan avslutningen.
Fast samtidigt som jag hatar det kan jag inte låta bli att njuta av det ungdomligt stressiga och absolut avskyvärda tonårskrisiga. Man ska göra ditten och datten, hinner inte med henne, kan inte skaka av sig svetten. Vi har det så hundraprocentigt bra. Fast jag undrar vilket land i världen som skulle ha högst antal siffror om man istället för BNP mätte "lycklighetsgraden." Säkert Afrika där alla svarta dansar svetten av sig och lever för dagen i en hydda gjort av kartong. HIV-föreläsningen fick nog oss alla att vilja sätta oss på det röda korset och åka ner dit med pengar och choklad, men vem ska mata fåglarna vid strömmen här i Stockholm då?


Man kan inte fira alla jäkla dagar hela året om. Inte ens den första dagen i varje månad. Det skulle helt enkelt försvinna för många väskor och Första Maj skulle inte ens jag orka ta upp att skriva om. Vad skulle bli speciellt? Jag vill självklart hjälpa till, skicka pengar, rädda barnen. Jag skulle kunna vara ledig varje dag, fira måndag, tisdag, onsdag, torsdag men vem skulle då göra mina Nationella?

Hoppas att du fattar min "point" även fast den är lite avlång.

"Det är ungefär som att fira Första Maj varje dag, fy fan va man skulle tröttna på alla låtar, nedsläckta brasor och tömda väskor från gårdagen."

Fast när man tappar bort en väska ska man alltid tänka på barnen i Afrika, eller hur var det?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mm, jag försöker att tänka på de som har det sämre än oss när sådant händer. Två snodda mobiler och en som gick sönder på tre månader, det är inte roligt =/ Men jag gråter inte för deeet !!!

Postat av: Anonym

förstår vad du menar...
tycker att vi ska göra något liknande efter skolavslutningen :)

2007-05-06 @ 00:27:44
Postat av: Anonym

hälsningar Madde

2007-05-06 @ 00:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback