Kvällstankar

När jag kommer hem vill jag att det är lugnt. Jag vill ha mat och jag vill att det ska vara riktigt stilla. Inte maten alltså, utan allt annat.
Jag gillar när jag är varm och törstig och det finns en kran som kan ge mig vatten.
Det finns en säng i mitt rum och jag gillar när jag kan ligga i den och sova utan att tänka på allt det där som gör att sängen känns för stor. Jag gillar när det är morgon på en lördag och utanför är allt ljust som det ska vara och jag kan äta frukost på riktigt och jag kan läsa tidningen som jag vill läsa den.
Jag gillar när jag promenerar hem, för det händer inte ofta, och det regnar inte för mycket. Jag gillar när bilar åker när det är mörkt så att dom formar saker med sina lysen på alla mörka vägar och allt passar så bra till musiken i min iPod. Något mer jag gillar är hemligt och det gilar jag också, att jag kan ha något som är just det.
Och en annan sak som jag skulle kunna lära mig att gilla är när jag har tid för att göra saker som behövs göras, och göra dom.

Det är bara det att, nu är det så lugnt. Och jag är törstig och jag ska hämta ett glas vatten och sila det mellan mina tänder och svälja det och känna att min tunga blir kall och sen så ska jag äta lakrits fast jag inte borde. Sen kanske jag försöker lära mig att gilla att göra det jag ska nu när jag har en chans.

Jag gillar att skylla på saker också och jag gillar att bada och jag tror att jag måste göra det snart.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är otroligt bra på att skriva! Alltid ett nöje att läsa dina fina inlägg!!!!! Ta åt dig Elsa!!

Postat av: Skagerberg, Hellstadius, Elsa, Magdalena

Du skulle bara våga veta hur mycket jag tar åt mig av goda kommentarer ;)

Tack!

2007-12-03 @ 11:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback