Sport i lov

Nu är det tack och lov äntligen lov. Sportlov för att vara mer exakt. Sportlovet är lovet då ungdomarna ligger så stilla som möjligt - blickstilla, för att ge er en liten ordsving att snurra med.

Lovperiodens hela namn är så opåvisande till den egentliga betydelsen att jag dras baklänges, ingen normal människa sportar under lovet. Detta fånigt frestande, korta och egentligen obetydelsefulla lov används endast och bara till sängdriveri. Möjligtvis tänkte lovnamngivarna, (vilka nu DOM var?) att "sportlovet" var en tid då outvecklade sporter skulle få sin chans att växa och stå i rampljuset för sju korta dagar. Alla dessa sportet, tävlingar, kroppsutmanande ting som ingen någonsin vågat ge namn till men, som vi alla vet finns där. Alla tävlar:
"Fan vad mycket skiiiit jag käkade igår!"

Sen börjar man rabbla/babbla om kastrullmängder och annat som får folks ögon att bli stora och avundsjuka. Rekordet är slaget i den dolda masstävlingen om smågodistugg och eller pastafestande är slaget.
"Jajävlar, men jag sov ju till 14:00."
- Sängdrönarna vill också jobba upp sig på pokalplatserna...

Jag skulle vilja säga att det är nu, under det här lovet, som alla äntligen får chansen att räkna upp, mäta och slutfatta ens egna rekord och tider inom ramarna för sportlovssporter. Och jag hatar att säga att det finns mycket mer att göra för er som tror att ni slagit minst-vettigt rekordet under lovets två första dar, för jag har inte ens vaknat än. Jag har köpt skit för hundratals kronor, skit som i mat och godis, som jag käkat. Jag har fanemej inte läst Goethe och nu är det dags att lägga sig för en annan är för mätt för att stå och 12 timmars sömn är viktigt.


Pwnd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback