Sjukdomshögar

Det dagas, det närmar sig. Nu är det såklart jävligt mörkt igen. Men om dagen som den såg ut i morse, när man aldrig orkade gå upp, ser likadan ut i morgon, så vet jag redan nu att det blir en enastående dag. Förhoppningsvis långkort. Långkort, så att man orkar njuta hela vägen och inte ligger i sängen innan slutet av den och väntar på ett nytt försök. Förhoppningsvis är det vår snart, "vår-vår" alltså. Alltså, knoppar och glass och nedsmälta högar och frivilligt utomhus.

"Mamma städade mitt rum, så varför ska jag göra det?"

"Jag sitter ju bara i en av stolarna, så varför kan det inte ligga klädhögar i dom andra?"

"Arbetet är ju redan försenat, så då spelar det ingen roll om det dröjer lite till."

En intelligent student med lättsamt skämt, om livet som skrämt livet ur ens "stånk" och "flämt."

"Jag ska, jag ska, snart!"

Men nu dagas det och snart är det dags, för alla möjliga högar att försvinna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Esa säg inte till pappa att jag har sagt den här men han tycker att du är så duktig att han vill bjuda dig på en resa till Capri i sommar så vore jag du skulle jag göra det där arbetet även om det redan är försenat. (LÅNG mening) //Jules


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback