Väntan

Ni skulle bara veta hur länge jag sitter och stirrar, lyssnar på Alice Faye och stirrar. Stirrar på Ariel-klistermärket på skärmen, på de tomma och nyligen tömda kopparna och tallrikarna på skrivbordet, på studentbiljetterna - Köpa en? Stirrar på musiken utan att höra ett piss av texten som säkert ändå bara handlar om varma stugor och alkohol eller ifall man varit "up town."

I dag flög våren runt lite i ensemblesalen, vit och tussig, och vi sjöng med smäckarna käckt på sne. "Sjung om studentens lyckliga dar."

Jag sjöng, men jag hörde inte riktigt, stirrade på tussen som flög ner mot golvet och blev glömd under allt. Stirrade iväg till nästa lektion utan text och tuss.
Nu är jag hemma och väntar som vanligt på mirakel framför datorn, alltså, suger tid ur den förtidigt mörka kvällen. Jazzen fortsätter spela och jag stirrar på skärmen, på klistermärket och ut genom fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback