Meningen

Det händer ibland att jag undrar över saker och sen undrar jag ifall någon annan på denna levande jord undrar över precis samma sak. Slog den tanken någon annan i den här stunden? Vem slog?

Ibland glömmer jag att det fortfarande är dag ute när jag fastnat framför dataskärmen, det hände nu. Någonting fick mig att vända mig och för att sen se fönstret som avslöjade ljuset, dagens kvarleva.
Vem bestämde att man ska vara ute när det är vackert väder?

Jag antar att det är en av dom bättre reglerna här i livet, titta på världen när den ser som bäst ut. (Fast det beror ju självklart på vad varje enskild person anser som vackert.)
Jag gillar världen när den luktar äppelblomma och hägg och när människor i alla fall försöker fiska aborre. Jag gillar folk som stannar upp och vågar sätta sig ner på en bänk, för det är väl vad dom är till för? Jag gillar uteserveringar, jag gillar vackra människor.

Ofta när jag sitter här, helt fastnad och med fingrarna klistrade på datamusen, så tänker jag på att jag kanske missar ett viktigt ögonblick. Någon vacker människa sätter sig antagligen på en bänk just nu och personen som sätter sig tänker kanske samma tanke som jag. Att man ska vara ute när det är vackert väder, att en slående tanke slår flera av en anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback