Studentliv

Nu kommer klumpen. Här kommer den tyngsta loskan, det grönaste snoret. Vi välkomnar paniken med champagne, jag skriver inbjudningar till frustrationen. Min andedräkt smakar ägg, magen känns som deg, blodet flyter trögt, jag tuggar skinnet från fingertopparna. Precis som i naturkunskapssalen finns ett hemmagjort ekosystem inglasat på mitt skrivbord. Matrester, äppelskrott och porslinskoppar burar in mögel och outvecklade organismer. Jag ska försöka återskapa en långhals och bli berömd. Tjäna för att köpa en vindsvåning med takbjälkar, fransk balkong, kakelugn, badkar med lejonfötter och dyrt porslin. Nej! Långhalsen dör ut, klumpen kommer tillbaka. Långhalsar finns inte, dom kan inte finnas!
Kan man utveckla mögel i magen? Det känns som att allt bröd och smör bildat klumpar, all choklad har geggat sig samman, basilusker övertar min kropp från insidan.
Biter av ännu en lös skinnflaga från ringfingret, känner smaken av smuts, byter finger, samma sak, nej, samma smak.
Blickar ut mot klädhögarnas rike, mitt rum is the biggest mess och I am messy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback