13 januari

Från ett land till ett annat. Första dagen i Sverige sen Londonresan. Marie fyller tjugo idag, runt åtta plusgrader och molnigt. 
London var mirakulöst, Primark var ännu bättre. Bäst var tanken på att komma tillbaka i sommar. 
Just det, mitt liv. Under vår korta resa har min mamma sökt jobb åt mig. Nej, du läste inte fel. Hon har skrivit CV, berättat om sig själv i Elsa-perspektiv och skickat iväg detta ut i cyberrymden. Pappa drog den lite slappare versionen och klippte bara ut några jobbförslag ur södermalms nytt, snackade med arbetskamraters fruars systrar och studerade diskplockarbranchen kring Hornstullsområdet. Jag gapar bara stort. 
Just det, Marie fyller år. Tror att planen bestod av tårta och växling av pengar. Tjugoårsdagen måste ju firas ordentligt. Det blir nog ingen present till flickan dock, hon fick ju en julklapp..

Nu är det dags för GG, mellanmål och lite ångest över resväskan som fortfarande står ouppackad. 

*
*Marie på upptåg  

Kommentarer
Postat av: MARIE, 20

Jag väntar med spänning på en present, trots julklappen. förövrigt såg jag att det kostar 400 tur/retur till london i sommar. vi är räddade.



kan dock inte göra något åt dtt cv, det hela är mkt lustigt. snart ska jag gå till jobbet.

2009-01-16 @ 12:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback