Summeringen08 & Fortsättningen09

F - Tvåtusenåtta är förbi och likaså alla dåliga vanor och fördröjningar av mitt fantastiska liv. Delete. 

 

S - Minns du? Din favoritaktivitet, äta tills du nästan spyr och ja, ibland till och med spyr av mättnaden för att sen kolla på tv blandat med meningslöst stirrande på dataskärmens och internets alla hörn. 

 

F - Allt det där är glömt, i morgon ska jag rena min kropp med källvatten och citron. Jag hatar socker. 

 

S - Senaste chokladbiten. 3,2,1: DU MÅR JU FÖR FAN FORTFARANDE ILLA! 

 

F - Precis. Och just därför är nu och föralltid rätt tid att sluta upp med nergiftandet av min, än sålänge, unga kropp och skalle. 

 

S - Försöka går ju men vad gör en nia bättre än en åtta, sjua, sexa, femma..? 

 

F - En nia, rimmar på tia. Alla goda ting är nio eller tio... Hur som haver i havet, året nio är framtiden och ljus i mitt hus, den ska leva rätt! 

 

S - Har jag förstått korrekt? Är året jag levt i en billig bluff bakad på halva baugetter och nougatsoppa? Lakrits.. Studenten då!?

 

F - Har ingenting med mig att göra. Mössan är kvar och visst, betygen fungerade någorlunda för en i ditt tillstånd att flämta fram men..

 

S - Men?

 

F - Hade året varit mitt hade du inte suttit här och nu i denna mörka håla med din pappas för-fin-för-att-frossa-choklad på fingrarna. Snaskligist.

 

S - Du hade aldrig klarat av mitt år, inte alla dessa gånger då jag färgade mitt hår. 

 

F - Det kan ingen bestämma att jag inte hade kunnat klara. Eller jo, jag och mig själv. Därför bestämmer jag nu om i morgon och att det är och ska bli ljusare. 

 

S - Om jag inte ätit upp minnet, ljuset hör inte ihop med någonting i den framtid du pratar om. Fast du kanske inte tänker dig Sverige i Januari?

 

F - ...

 

S - Solarium? 

 

F - Månsken..?

 

S - Solarium, cancer och kanske några exotiska frukter för smakens skull. Men ingen choklad för fan, det förstör ju livet. 

 

F - Du ger mig fel vibrationer (framtidens nya textrader.) Om jag lät tvåtusenåtta bestämma så.. Så... Så skulle jag fan inte vara levande någonstans! ETT ÅR? Vad kan bakgrunden betyda?

 

S - Allt och inget såklart. Men mest kroppsliga funktioner och tankar med olika laddningar. Kanske ett och annat papper, men det är ju inte pengar gjort av. 

 

F - Va? Vad fan skabbar du om?

 

S- Skabbar?

 

F - Du låter som en sjukdom. 

 

S - Det jag försöker säga är, kanske, att, typ, du, alltså, den, fan, att... Du är du och det du gjort är gjort och ingen tillbaka-kaka. 

 

F - Men att man alltid kan kulla tillbaka? Kulla, kulla rimmar på....

 

S -  Ett år av lärdom, nyheter, mognad! ÄVENTYR! Det är du!

 

F - *Generad* Jaså? Säg inte det.. Du var inte så dum du heller... *Glad gubbe*

 

S - Jag vet. 

 

F - Självgod? 

 

S - Psyksjuk? 

 

F - Alltid.

 

S - Men barnen då?

 

F - Dom klarar sig tills vidare, huvudsaken är att jag minns dig. dina barn och smaken av Falafel.

 

S - Kanske att vi har dom varannan vecka, fast då måste du ju äta choklad igen, precis som köttet. 

 

F - Och du måste tänka på mer än vad som finns framför din näsa, förlåt, fanns.

 

S - Jag vill lova men löften är för lögnare.

 

F - Mm, precis som när jag skulle lära mig spela gura som en gud, kan tre ackord. 

 

S - Way the go, Gogo! 

 

F - Gogo? Jag heter tvåtusennio....

 

S - Det står i stjärnorna att du heter Gogo.. 

 

F - Andranamnet som vägrar försvinna aight, jagmenar, vem skulle vilja heta "Maggan"?

 

S - Magdalena? Man kan ju förkorta det på finare sätt? Maa.. Agga.. Haggan.. Maggan-haggan..

 

F - Usch. Jag börjar redan få ont i ryggen.  Börja springa kanske? Skaffa muskler igen. 

 

S - Springa, hoppa, Maggan-haggan, styrketräning, kulspetspenna... 

 

F - Du börjar ta slut. 

 

S - DU SA ATT JAG INTE SKULLE FÖRSVINNA! 

 

F - Nangiala, Nangilima... Where to, pack your slaid and "ho ho ho"?

 

S - Ägg! Jag måste vara kvar! Alla bilder! Allt ljud... *ledsen gubbe*

 

F - Du tro Gogo inte humor ha? *asg*

 

S - Dags att börja summera kanske: Student, arbete, arbetslös, ambitioner, hopplöst, teater, barn, äldre, Paris, Stockholm, buss och tunnelbana. Tvåtusenåtta var slutet på det som var allt eller början på det som är nu och resten. Skolan, livets kurser, Alibaba och dom små pepparkaksgubbarna. Vilken minut som helst nu... "Vi komma, vi komma..." Man skriver dom och inte de. 

 

F - Fortsättningsvis: Imorgon går jag till banken och fixar kontot. Biljetterna till London är paxade och klara...Klart..Klara...Klarar man sig på en tusenlapp? Hur mycket är en resa värd? Finbesök, kondisbitar. Socker igen men, skulle du byta ut det mot purjolök? Fantasier om arbete på underbara platser. Vad är en underbar plats? Ja just det! Alla frågor som små barn har! "Hur gammal är du?" "Vad heter du?" "Vad ska du bli när du blir stor?" 

 

 

 

 89.10.07

Elsa 

Allt jag inte är nu

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback