Beckmans

Jag har ofta fantiserat om hur jag kommer fram till vad jag ska ägna mig åt i livet och i framtiden. Jag har skrivit, ritat, pysslat, klippt. Jag har sytt ihop grafiska bilder i böcker och fifflat in hemliga koder i möbler för att själv kunna se klart. Jag har glott som ett fån, från trean till MTV och spånat igenom hundratals skrifter, serier och loppisbodar. Leder någonting någonstans? Jag har tänkt på som fan och jag har tänkt på allt som är fint. Vad jag inte har förstått är att jag under alla dessa år redan har haft framtiden i mina nerbitna nävar. 
Från ihopknopplade gubbar gjorda av pinnar och vax till meterlängder av rit och skrivböcker, jag har vridit mig överallt. 
Alla dessa gånger då jag i timtal möblerat om, alla milslånga letanden efter prylar och kläder. All rekvisita jag anmärkt på, alla färger, former och all skrift och alla kitchiga slogans som jag själv vet att jag skulle kunna ha gjort bättre. 

Jag har ofta sagt att så länge jag hittar det jag blir lycklig av att göra så är jag nöjd. Jag har ritat serier om hur personer som jag, hittat det dom letar efter.

Och sen kom idag. Fredagen den trettonde och snön håller på att smälta. Skönt. 
Mitt rum ser ut som vanligt, Oprah gästas av Brad Pitt och jag loggar in på facebook. Väl inne på internet så kommer jag på mig själv med att minnas att snart är det höst igen. En ny termin och fan, borde söka kurs. 

Teater, film, svensklärare, skrivarkurs, nej. 
Mode, design..

Reklam och grafisk form. 

Rätt framför mina sömntorra ögon läser jag beskrivningen för en utbildning som verkar vara baserad på Elsa Skagerberg in the flesh. Hjärtat bultar snabbare. 

"I utbildningen ingår grenarna konstnärlig gestaltning, teori, illustration, marknadsföring & kommunikation, samt fria övningar. I förhållande till andra reklamutbildningar så lägger Beckmans reklamlinje betydligt större vikt på konstnärligt skapande och generell kreativ träning. "

Och i det ögonblicket sålde jag min själ till Beckmans. I nästa springer jag ut till pappa med datorn i handen, hör knappt vad han säger och klickar vidare på "Ansökan."

Fy fan vad lätt det är ibland, när man vet. När man är helt säker, när man nästan gråter av fullständig aha-upplevelse. 
Jag är på väg nu kära läsare, see you on the other side of the future. 

Fridens liljor 



Kommentarer
Postat av: Anonym

ååhhhhh pullan! är så glad för din skull! :D låt oss alla som känner samma sak utbringa fyra starka Hurra till din ära!

....HURRA! HURRA! HURRA! HURRAAAaaaa!!!

2009-03-13 @ 17:19:16
Postat av: Anonym

YAAY!

2009-03-16 @ 23:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback