Finanskransmedsvanssuperglansextraextradagensdansvemvinnerochvemharenchans

Nu sitter Elsa Skagerberg uppe i onödan igen. Hon tänker på hur fruktansvärt få nyheter världen har att komma med. Jagmenar, för att vara det smartaste djuret på globen så borde väl mer än finanssvackor, earth hour och vem som vann let's dance finnas att häpnas över? 

Under den påtvingade mörkertimmen satt jag och pratade med mamma och pappa i vardagsrummet och timmen gick på en minut, efter det var jag trött och helt insatt på läggdags. Tyvärr gick det lättare att knäppa på datorn än att borsta tänderna och därifrån till hit gick den historien. 

Historien om människan:
 All elektronik är livsviktig och är hon inte inloggad och uppsurfad så vet hon inte vart hon ska ta vägen. Hon längtar efter chokladkakan som ger henne nyttig energi en hel vecka, färre celuliter och vitare tänder. Hennes högsta dröm är ägandet av alla pengar i hela världen och om hon ska vara helt ärlig så ljög hon om sin insats till röda korset. Hon bryr sig inte, orkar inte, vill inte.

Jag förstår inte? 

Elsa Skagerberg erkänner för sig själv att visst, jag orkar inte bry mig och vad-fan hjälper en timmes lampsläckning till för? Blev världen lite svalare? Fick Somalia färre aidssmittade? Allt som hände var att jag lät en text på ett mjölkpaket styra en timme av mitt liv. Mig och hundratusentals andra. Vad vill vi? 
Vad gör att vi reagerar nu men ingen annan dag och vem lyssnar vi på? 

Allt jag vet just nu är att jag fick tid att sitta ner tillsammans med mamma och pappa, fick en timme till att skratta och lyssna. En timmes fred utan updatering av onödig själsdödande information. Vem vann let's dance?
Saker jag aldrig kommer minnas och saker jag önskar att jag gjort. 
Jag minns nedsläckningen som en nytändning på livet, allt annat är off. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback