Advent, första ljuset tänt, inget nytt har hänt, fortfarande ett mänskligt skämt

Det är så fruktansvärt skönt med tomma blad, med tickande sträck på en blank sida kanske man ska skriva, jag är så modern. Posten har kommit och klockan är sex, fucking funny. 
Jag vet inte hur helgen har varit, inte fullt ut, jag är fortfarande inte trött och vill inte sluta vara vaken och missa regnet som bultar mot fönstret. Det kommer inte in, jag hör skrap mot kullerstenen, dragande av vagnar och känner att resten av världen ligger utanför och puttrar, pyser, kokar. I morgon kommer pappa hem, jag har inte önskat mig något jäkla halsband av korall. Allt jag vill ha är en tyst suck av lättnad när sömnen infaller sig, väck mig och låt mig hinna se lite ljus när jag vaknar igen, om så några timmar bara. Det var så längesen jag vaknade av en ny dag. I natt och i morgon är det slutet på november för sista gången det här året, framför mig finns svavellukt och brinnande stearinljusstakar, apelsinskalssafter utkletade på nariga läppar och jul jul, strålande jul. Och ni vet ju vad det betyder, snart är våren här. 
Tite, Elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback