bajskorvsinkastet

Det är natt igen. Har jag roligt? Nej, inte riktigt, så varför drar all tid iväg, drar med mig till klockan nästan tre på natten för att lämna mig här. På något mystiskt sätt är det så mycket som händer, som gör att jag inte sover, och vad som gör det mystiskt är att det egentligen inte händer någonting alls. Ingenting går, förutom tiden, fördriv den. Förbanna den. 
Det är redan morgon, snart hör jag den tunga posten i det skränande brevinkastet som ger mig rysningar. Jag vill äta frukost och dricka kaffe, vakna, göra om, göra rätt, eller åtminstone göra någonting annat än att bara vänta. Idag fick jag ett återfall i form av att köpa saker, i brist på att göra saker av sann mening. Trots att det finns så mycket jag borde, betyder det att vad jag borde inte betyder någonting för mig? 
Jag borde studera, städa mitt rum, klippa mig, spara mina pengar, vara flitig och arbetsam på alla sätt som går, så varför stannar jag upp och tänker på allt annat jag inte borde göra, allt jag inte kan göra och allt jag inte får. 
Är det här ett jävla tecken eller är det bara min brist på självdiciplin som hittar utvägar och kryphål genom mitt tunna skal av samvete och plikttrogenhet. Yes indeed it is. 
Allt jag har är klockan nu, och mörkret och brevinkastet som påminner mig om bajskorvsverkligheten. 

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Can I join your club?

..

Hur är läget?

Länge sen nu Elsa!

Fika ngn dag?

Kram

Postat av: Anonym

Yes you can! Läget är vaket och bevakande, och fikasuget!

Hör av dig på fejjan så fixar vi en fika ihop!

Kram =)

2009-11-30 @ 05:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback